Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

onsdag 29 juli 2015

Oliver and I


På väg

I fredags lämnade Oliver och jag lillebror hemma hos mormor och satte oss på tåget till Stockholm. Med tanke på att Hilmer är så mycket yngre än Oliver och mer vild än tam blir det också så att han tar mycket tid. Oliver är 13 år och klarar sig själv och han är också lugn som person vilket gör att han lätt kommer i skymudan. Därför ser jag till att med jämna mellanrum få lite egentid ensam med honom vilket jag älskar. I Stockholm hade vi bokat in oss på Comfort Hotel Sign vid Norra Bantorget. Vi började med att checka in och lämna våra väskor på rummet innan vi promenerade längs vattnet bort mot Djurgården. Vilket underbart väder vi hade lyckats pricka in, strålande solsken och varmt och skönt. Stockholm är så otroligt vackert. På Djurgården besökte vi först Aquaria och kollade in hajar, rockor, sjöstjärnor och annat spännande. Innan vi fortsatte till Skansen åt vi lunch utanför Gröna Lund. På Skansen strosade vi runt i lugn och ro och tittade på alla djuren. Oliver som älskar djur och natur var i himmelriket. Tillbaka in mot stan valde vi att åka spårvagn eftersom det började kännas i benen. Efter lite vila på hotellrummet gick vi upp till hotellets pool som låg utomhus på taket med utsikt över stan. 34 grader i vattnet, helt underbart. Kvällen avslutades med mat på stan och filmmys på hotellrummet. Det var underbart att få mysa och prata i lugn och ro med min stora kille. Han är en riktig funderare och har många kloka tankar. På lördagen hann vi med lite shopping på stan innan vi sprang till tåget. Oliver valde ut lego till sig och lillebror fick en doktorväska med allt en doktor kan behöva.

Comfort Hotel Sign

Vackra Stockholm

Aquaria
Lunch

På väg upp till Skansen
Allsångsscenen

Ren
Skogens konung

Bad 


Bilder: Privata (homeofthedragonfly.blogspot.com)

2 kommentarer:

  1. Hej Linda!
    Vilken mysig minisemester med din äldsta son!
    Det är bra härligt att få ägna all tid åt det ena barnet ibland. Min äldsta (som är 5 år) och jag tillbringade en egen helg i Stockholm i våras. Super mysigt!
    Stockholm är min gamla hemstad och jag älskar att besöka den.
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Så mysigt att få göra Stockholm tillsammans och njuta av att bara vara tillsammans. Stockholm är en sådan vacker stad. Speciellt på sommaren. Och vad mysigt att bada i pool uppe på hustaket. :)

    Tack snälla du för dina fina ord hos mig. Det värmer kan du tro. Tack.♥

    Sköt om dig.

    Kram Lotta

    SvaraRadera