Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

lördag 7 mars 2015

Våren är i antågande




Det var sega bacillusker som jag åkte på förra helgen. Jag var verkligen totalt däckad. Jag känner mig piggare och jobbade slutet på veckan även om förkylningen envist biter sig kvar. Det känns underbart att ljuset har återvänt ute och man kan se små vårtecken överallt. Det mest underbara är fågelkvittret som väcker en på morgonen. Just nu finns det en sådan enorm längtan efter våren, ännu mer ljus, värme och allt det gröna. Imorgon tänkte jag ta med mig killarna till naturreservatet Ekeby våtmark i utkanten av stan för att se vilka fåglar som har dykt upp där. Vi packar matsäcken och cyklar dit när vi vaknat. Oliver är hur duktig som helst på alla fågelarter vilket gör det till en stor upplevelse att gå runt och titta. Idag har vi tillbringat hela förmiddagen i badhuset där vi plaskat i vågorna och bubblat och bastat. Naturligtvis blev det fika också. Idag var simhallen stängd då det var simtävlingar men vi höll oss i äventyrsbadet där jag och Hilmer jagade storebror. Ikväll är det mellomys som gäller och Oliver har beställt gino, en efterrätt som han älskar. I veckan testade jag ett nytt recept; Fattigmans rika soppa. Otroligt enkel att göra och perfekt vardagsmat. Båda killarna tyckte det var jättegott.



Bilder: Privata (homeofthedragonfly.blogspot.com)

2 kommentarer:

  1. Hej Linda! Låter som en toppen helg med dina killar!
    Här har det blåst ordentligt idag men ändå så mkt vår i luften. Som man längtar! Fortsätt krya på dig och önskar er en fin utflykt imorgon!
    Här väntar ridlektion för min äldsta imorgon em, kul!
    Kram Anna

    SvaraRadera