Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

fredag 1 maj 2015

Last weekend

Förra helgen inleddes med en mysig kväll hemma hos min faster A och hennes O. De bjöd på lövbiff, rotfrukter i ugn, sås och sallad. Till efterrätt fick vi chokladpudding och grädde. Vi tittade på finalen av Lets Dance och pratade och skrattade. Min andra faster T och hennes dotter L som bor i porten bredvid tittade också in. Det är så skönt att bara få umgås med nära och kära, äta gott och prata och skratta.Jag står båda mina fastrar väldigt nära. Faster T är bara ett år äldre än jag och Faster A och jag har alltid umgåtts väldigt mycket.


På lördagen satte jag mig på tåget och styrde kosan mot Strängnäs och till min fina vän Lisa. Vi hann med två loppisar varav en var ute på landet i en trädgård, en snabbis på Lindex när vi provade världens mest elektriska kjol (blev med andra ord inget köp), lunch och fika på mysiga Grassagården och sen en hel del prat hemma hos Lisa. Vi hann dessutom med att fastna i ett cykellopp. På loppisarna fyndade jag två glasskålar, en gammal lampa och ett litet bord. Allt för 90 kronor.

Loppis nummer ett
Loppis nummer två
Café Grassagården
Smörgås med rödbetor, chevré och honung
Citronmarängpaj och kaffe
till efterrätt
Mina loppisfynd
Cykelloppet

Jag sover alltid med fönstret lite öppet och natten mellan söndag och måndag vaknade jag av att en ruta gick sönder någonstans ute. Jag tittade ut genom fönstret och såg att en balkong i huset mitt emot var helt övertänd. Det jag hade hört var när rutorna in till lägenheten exploderade. Sen gick det rasande fort innan det brann inne i lägenheten också. Det var bara att slänga sig på telefonen och ringa 112. Brandkåren var här på någon minut och det höll på över två timmar innan branden var släckt. Som tur var lyckades de bgränsa branden till just den lägenheten. Lägenhetsinnehavaren klarade sig undan med rökskador. Riktigt otäckt var det och det var svårt att somna om efteråt. 



2 kommentarer:

  1. HUA... Vilken ur att du vaknade och larmade, annars kunde det kanske gått ännu värre.
    Tack för en mysig lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var tur. Riktigt otäckt var det.

      Kram Linda

      Radera