Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

tisdag 19 maj 2015

Långledigt


Tack vare Kristihimmelfärd i torsdags så blev det långledigt. Jag tog kompledigt i fredags så vi fick hela fyra dagar ledigt jag och mina killar. Tyvärr har vädret inte varit det allra bästa, det har pendlat mellan ösregn och solsken. Men vad gör det när man är ledig och tillsammans med dem som betyder allra mest!?! Vi har varit på två kalas (farfar fyllde 76 år och killarnas kusin Elsa fyller 5 år), varit på utflykt och kollat in fåglar, ätit glass i solen, spelat spel, cyklat, fotograferat, kollat på film och ritat. Det var en välbehövlig ledighet. Maj är den värsta månaden som lärare, det handlar om att överleva innan betygen slutligen är satta. Just nu sitter jag med ca 120 inlämningsuppgifter, uppsatser, prov och kompletteringar som ska rättas och bedömas. Däremellan muntliga saker som ska klämmas in. Men det är bara att bita ihop. Nästa vecka ska treornas betyg vara satta och sen är det slutspurt med ettorna och tvåorna. Trots alla stress älskar jag mitt jobb. Jag har världens bästa kollegor och elever och skulle inte vilja göra något annat. Men jag längtar efter sommar och semester. Tid för avkoppling och ladda batterierna...  



Underbart skönt när solen tittade fram 


Total avkoppling att rita
Kalas för världens finaste brorsdotter Elsa
Hilmer & Elsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar