Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

söndag 2 mars 2014

Stig-Helmer

På väg in till stan


Idag hade jag en date med fina Lisa. En promenad in till stan och jag mötte upp henne nere vid ån. Jag såg henne på långt håll där hon kom åkande i sin blåa lilla bil. Målet var en loppis på idrottsarenan här i stan. Det var ganska många bord och massor, massor av saker. Jag vet inte om det berodde på att vi valde att gå på söndagen istället för på lördagen men jag tyckte mest att det var skit. Men det var kul att gå runt och titta på alla saker och alla människor och framför allt var det kul att träffa Lisa. Jag fyndade i alla fall en fin glasskål att ha smycken i. Lisa hittade en lampskärm, två glas till sin svärmor och så golfklubbor till maken sin. Vad vi skrattade. Golfklubborna som hon köpte var nerstuckna i en pytteliten golfvagn som ingick i köpet och vi kände oss lite som Stig-Helmer när vi promenerade därifrån. Eftersom jag höll på att dö av kaffebrist så fortsatte vi ner på stan där jag fick mitt efterlängtade kaffe. Det var skönt att vila benen och bara sitta och prata. Det finns människor som alltid gör en glad och Lisa är en sådan människa. Jag är glad och tacksam att jag lärt känna henne via bloggen. Innan vi skildes åt hann vi in en sväng på Panduro och så fick hon vara smakråd när jag skulle köpa gardiner på Hemtex. Härlig och mysig söndagsdate!

Lisa med golfklubborna
Fika
Loppisfynd

Bilder: Privata (homeofthedragonfly.blogspot.com)

3 kommentarer:

  1. Ja, kan hålla med att det var rätt mycket skräp. Fast jag tycker väl att standarden på loppisar i Sverige är rätt kass överlag!
    Tack för en trevlig dag och fina ord du skriver om mig!
    Och jag är glad att jag hittade dig, hade nästan gett upp om att hitta nya vänner i Sverige ju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste lära mig att pruta. Det går ju inte att betala mer än vad det kostar :-)

      Kram

      Radera
  2. Så härligt med loppis, I like!

    / Sara
    www.lifeinsingapore.se

    SvaraRadera