Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

söndag 14 december 2014

Lucia


Vår fina lucia Oskar som lussade för oss på jobbet


Luciafirandet tjuvstartade redan i fredags, först på jobbet när skolans lilla lussetåg uppvaktade med skönsång. Det bjöds också på glögg, pepparkakor och lussebullar. På eftermiddagen var det sedan dags för lussefirande på dagis. Hilmer var riktigt taggat och har sjungit julsånger hela veckan. De var så otroligt söta och duktiga, alla barnen. Extra roligt är det att Hilmer går på samma avdelning som sin kusin Elsa, så då fick jag chansen att se min söta brorsdotter också. Hilmer somnade klockan 18 utan middag i magen, helt slut efter all uppståndelse, och sov till klockan sex lördag morgon. Lussefirandet fortsatte med SVT:s luciamorgon som var otroligt vackert. Jag måste säga att Lucia är en av de högtider som jag tycker allra mest om. Annars har helgen bestått av kalas då vi firat finaste svägerskan (Elsas mamma) och filmmys i soffhörnet. Idag väntar date med vänner och det ska lagas kalops innan killarna lämnar för pappavecka ikväll. Jag måste erkänna att jag har nedräkning till jullovet nu, bara fem dagar var. Även om jag ska jobba lite i mellandagarna, ta ikapp rättningen och skriva B-uppsats så blir det lite ledigt i alla fall. Påminn mig nästa gång jag säger att jag ska jobba heltid och plugga heltid att jag är världens största idiot. Det har med nöd och näppe gått men det har allt tagit på krafterna. Önskar er alla en underbar söndag!

Min egen lilla pepparkaksgubbe.
Morbror Linus i bakgrunden.
Min söta brorsdotter Elsa.
Luciamorgon i SVT.
Me and my boys.
Kalas hos svägerskan.
Kusinerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar