Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

söndag 16 februari 2014

Härliga söndag

livingathome.de | via Facebook

Sunday, lazy, keepcalm, relax

Jag måste erkänna att jag älskar söndagar. Jag har växt ifrån den där vanliga söndagsångesten som jag släpade på under så många år. Idag så njuter jag istället till fullo. Idag har vi haft en sådan där riktigt skön söndag. Barnen drog igång vid halv åtta och vi åt frukost i lugn och ro. När frukosten var avklarad stack jag ut och sprang, tredje passet denna vecka. Men idag gick det sjukt tungt, kroppen kändes som betong och jag trodde allvarligt att jag skulle dö.

Den sminkade sanningen.
Halvdöd och totalt utmattad.

När jag kom hem kraschade jag på hallgolvet. Hilmer frågade om jag var sjuk. Konstigt nog putsade jag tiden igen. Efter en dusch packade vi in familjen i bilen och styrde kosan mot svärföräldrarna i Julita. Svärmor hade dukat med mysfika när vi kom och på bordet stod årets första blåsippor som hon plockade på Alla Hjärtans Dag. När vi fikat färdigt åkte vi allihopa till badhuset i Vingåker. Det var underbart skönt att bad, bubbla och basta och barnen älskade det. Hilmer somnade helt utmattad i bilen hem. Tillbaka i Julita såg vi inspelningen av skidherrarnas guldlopp i stafetten. Precis som igår när damerna stod för guldbragden så fick jag samma gåshud idag. Grymt duktiga! Innan vi åkte hemåt bjöds vi på rotfrukter i ugn, fläskfilé, bearnaisesås och sallad. Jag som inte har körkort fick mig ett glas rött till maten.


Trött kille
Blå himmel

När vi åkte hem stannade Oliver kvar hos farmor och farfar. Nästa vecka är det sportlov här och eftersom jag jobbar måndag till onsdag så valde han att hänga lite i Julita istället för att vara själv hemma. Hilmer får vara på dagis som vanligt och så får vi fira sportlov tillsammans i slutet av veckan. Nu ska jag strax krypa ner under täcket och läsa lite, känner mig helt slut. Men jag vidhåller att söndagar är mysiga dagar...

Svärmor har gjort vårfint


Bild 1-2:www.weheartit.com
Bild 3-7: Privata (www.homeofthedragonfly.blogspot.com)

4 kommentarer:

  1. Ja, det låter som du haft en bra söndag!
    Hoppas vi kan ses snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en riktigt mysig söndag. Ja, det hoppas jag också.

      Kram Linda

      Radera
  2. Jag håller med, älskar oxå söndagar. så kravlösa och avslappnade på ngt sätt

    www.lifeinsingapore.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är verkligen avslappnande och välbehövliga.

      Kram Linda

      Radera