Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

torsdag 20 februari 2014

Längtan efter våren



Vaknade upp i morse och möttes av ett vinterlandskap utanför fönstret. Usch, fy och blä. Min kloka och bästa vän L upplyste mig om att det ska vara vinter i februari och mars och att allt annat skulle tyda på klimatförändringar. Jag vet att hon har så rätt men det gör det inte lättare. Jag måste erkänna att jag inte är någon vintermänniska. Jag avskyr snö, mörker och kyla. Vinter kan det få vara i december och på nyårsdagen kan den ta och försvinna. Jag vill ha tillbaka ljuset, se allt det skira gröna spira och känna värmen. Jag vill ha vår! Inte blev längtan mindre när fina Jenny i London visade underbara vårbilder. Dit har minsann våren kommit. Här får vi vänta lite till. Men den som väntar på något gott...





Bilder: www.weheartit.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar