Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

söndag 9 februari 2014

Smått och gott

Min stora 12-åring
Min fina lillebror Olle

Dagarna går och vi har nu avverkat en hel månad på det nya året. Januari har bjudit på en hel del födelsedagar; mormor som fyllt 83 år, kusiner, vänner, båda mina gudsöner och förra helgen hade vi kalas för både min stora kille Oliver som fyllt 12 år och min yngsta lillebror Olle som fyllt 19 år. I vår familj och släkt har vi fullt upp med kalasande i november, decemeber, januari och maj.

Jag har också tagit ett beslut att inte plugga i vår. För en gångs skull så har jag lyssnat på min kropp och mitt mående. Att plugga heltid och jobba heltid hela hösten tog mer på krafterna än jag trodde. Hade jag fortsatt att plugga i samma tempo i vår så hade jag med största säkerhet gått in i väggen. Jag har höga krav på mig själv, vill gärna klara allt själv och har svårt att säga nej. Detta är ingen bra kombination och något jag hela tiden får jobba med. Därför är jag stolt över mig själv att jag för en gångs skull lysnnat på min kropp och bromsat i tid. Jag är också stolt över att jag kämpat mig till 30 hp i Statsvetenskap.

Brysselkakan och Anna
 
I torsdags kväll efter jobbet var jag, finaste Brysselkakan och min vän/kollega Anna till IKEA i Västerås och fick en förhandsvisning av deras nya limiterade kollektion BRÅKIG. Vi bjöds på lite snittar och dricka, information om kollektionen och sen fick vi gå ner och shoppa. Det fanns mycket fint i kollektionen men det blev bara en bricka, sen hittade jag lite annat smått och gott ur IKEA:s ordinarie sortiment.

Idag har jag städat och vårpiffat hemma. Nu är hela huset rent och redo får våren. Borta är det mörklila och in kom istället grönt (i vardagsrummet) och turkost (matplatsen). Nu känns det mycket fräschare. Jag stack också ut och sprang och det belv en rejäl genomkörare. Det var underbart skönt att få ta ut sig fullständigt och rensa tankarna. Så här snabbt har jag inte sprungit på över ett år. Jag vet en som kommer ha träningsvärk imorgon. Nu har jag målat naglarna, strykit kläder inför morgondagen och packat väskan. Nu känner jag mig redo inför en ny och spännande vecka.



Bild 1-5: Privata (homeofthedragonfly.blogspot.com)
Bild 6: www.weheartit.com

2 kommentarer:

  1. Så skönt att du tagit beslut om plugget. jobba och plugga är tufft, ännu värre om man är mamma. åter som ett mkt klokt beslut!

    www.lifeinsingapore.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ett riktigt skönt beslut och jag är glad att jag för en gångs skull var så klok och inte bara körde på.

      Kram Linda

      Radera