Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

tisdag 4 november 2014

38



Japp, ni hörde rätt. 38. Den här tanten börjar att bli gammal. Ju äldre man blir desto mindre viktigt är det med födelsedagar. Men i söndags fyllde jag alltså 38 år. Närmar mig fyrtio med stormsteg. Jag måste säga att det känns helt okej. Jag mår mycket bättre än jag gjort på väldigt länge, känner mig lugn och trygg och är nöjd med mitt liv. Jag är stolt över mig själv att jag vågade kasta mig ut för stupet och ut i det okända. Stolt över det nya liv jag skapat åt mig och barnen och otroligt stolt över allt som jag fixar på egen hand. Så att fylla 38 år känns som en droppe i havet. Det blev en lugn och mysig födelsedag och det bästa var att killarna var hemma hos mig. Jag struntade i alla måsten och duktighetskomplex och sket helt enkelt i att stressa och baka. Jag rev av städningen lite snabbt, cyklade till Hemköp och köpte allt fikabröd istället. Vid tvåtiden kom mamma, mina tre underbara bröder, killarnas kusin Elsa och farmor och mormor hit. Vi kollade på lite fotboll på tv (City mot United), fikade och pratade och skrattade. På kvällen åkte killarna för pappavecka. 38. Det känns riktigt bra faktiskt.

Mamma och bröderna
 Mormor och farmor
 Hilmer och Elsa
 Oliver
 Fina skissen av Lovisa Burfitt som
jag fick i present av mamma.
Ska köpa en svart ram och rama in den. 

4 kommentarer:

  1. Grattis!!!! Jag tycker 38 är en strålande ålder:-) Fånigt nog längtar jag efter att fylla 40, får då en semestervecka till på jobbet samt att jag hoppas göra en längre resa det året. Låter som du fått fint firande Linda!
    Önskar dig en bra vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Visst är det en bra ålder. Tänk vad lite man glädjer sig åt när man blir äldre. Jag ser också fram emot den där extra semesterveckan :-)

      Kram Linda

      Radera
  2. Grattis!!! OCH jag är exakt tio år äldre än du!! OCH börjar bäva inför 50-årsdagen!
    HAHA!
    Men det ska gå det med.
    Att fylla 40 var kul, och ungt!! Faktiskt!!
    Skissen du fick ÄR underbar!!!
    ha det så gott.
    Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Haha, tänk att det där med ålder är så känsligt :-) Visst är den fin!

      Kram Linda

      Radera