Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

lördag 22 november 2014

Gråa november



Ja, det har verkligen varit grått, grått och ännu mera grått. I oktober hade vi 0,7 soltimmar och nu när halva november har gått är vi uppe i 2. Inte konstigt att man är så trött. Jag har haft svårt att hålla mig vaken på kvällarna, vid åtta ligger jag ofta nerbäddad i sängen. Trots tidigt i säng är jag fortfarande trött när jag vaknar. Energinivån är verkligen på botten just nu. Sen underlättar det väl inte att det är mycket att göra hela tiden. Att jobba heltid och plugga heltid plus att vara ensam med barnen varannan vecka tar på krafterna. Jag tycker ändå att jag har hittat en strategi och balans för att få det att funka, även om jag hela tiden känner att jag ligger efter med antingen jobb eller studier. Två terminer till och sen är jag förhoppningsvis klar.

 Fixade senaste tentan

I måndags eftermiddag när jag satt på jobbet och strax var på väg hem ringde telefonen. Det var min söta frisör Emelie som efterlyste mig. Jag hade glömt bort att jag skulle klippa mig och färga håret, var helt övertygad om att det var på fredagen jag skulle dit. Oops, lite virrig minsann... Det var skönt att bli ompysslad och få snacka lite skit. Efter att ha gått hos Emelie i snart femton år så känner man varandra ganska bra.

Hos frissan

Annars har veckan mest handlat om jobb och plugg. I torsdags hade vi den traditionella brandutbildningen som vi får genomgå vart annat eller vart tredje år. Det är både bra och viktigt att få träna på detta, särskilt när man jobbar i skolan och ansvarar för en massa ungdomar.

Brandutbildning

På stan har julbelysningen kommit upp vilket känns välbehövligt i allt det gråa. Det är jättemysigt och jag ser fram emot julen. Än så länge har jag hållit mig från att ta fram adventsljusstakarna och julstjärnorna här hemma även om det kliar i fingrarna. Jag konsumerar dock ofantligt mycket ljus just nu. Älskar att tända dem så fort jag kommer hem.


Nu ska jag strax iväg till min gamla granne och kära vän Lena. Hon ska bjuda på lunch och sen ska vi ut och promenera. Känns lite konstigt och lite sorgligt att cykla upp till gamla huset (Lena bor rakt över gatan). Däremot ska det bli kul att träffa Lena, var flera veckor sedan. Resten av helgen består av plugg (har ett pm som ska in på tisdag) och kalasande. Idag eftermiddag ska vi fira lillebror Linus som fyller 34 år och imorgon blir det kusin Moa som fyllt 19 år. Önskar er alla en mysig helg i allt det gråa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar