Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

måndag 2 juni 2014

Hufvudstaden

Moster G och moster A
Jag och Anna

I Lördags morse satte jag mig på tåget till hufvudstaden tillsammans med min vän Anna och mina två mostrar G och A. Väl framme styrde vi kosan mot Svenskt Tenn. Åh, vad mycket fint det fanns där. Jag fingrade på en hel del men kom bara ut därifrån med ett kort. Funderar dock på några underlägg och en kruka. Moster G shoppade en kudde och Anna fick också med sig lite smått och gott därifrån. Sen promenerade vi tillbaka mot Sergels Torg, provade några klänningar på vägen, innan det blev en lunch på Kulturhuset. Klockan ett klev vi på Stadsteatern för att se en föreställning av Djungelboken. Det var en modern tolkning av Kipplings roman med mycket sång och dans. På scenen fanns min kusin Linn. Det var hur kul som helst att se henne dansa och hon var så otroligt duktig. 36 år gammal, trebarnsmamma och fortfarande så spänstig. Imponerande. Efter föreställningen mötte vi upp Linn på den thailändska restaurangen Koh Pangan, strax bredvid Dramaten. Vilken underbar restaurang. Fantastisk mat och härlig atmosfär. Det var kul att träffa Linn och hinna prata lite. Vi är jämngamla och umgicks mycket i tonåren. Efter maten promenerade vi bort till Hötorget där vi fikade innan hemfärd. Klockan elva var vi hemma igen och jag stupade i säng. Det blev en härlig dag med fina upplevelser och mycket prata och skratt.






Stadsteatern
Djungelboken
Koh Pangan
Jag åt världens godaste grillade skaldjur



Bilder: Privata (homeofthedragonfly.blogspot.com)

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar dag! Trevligt sällskap och utflykter sätter verkligen guldkant på tillvaron.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev en härlig dag. Man behöver såna här saker ibland.

      Kram Linda

      Radera