Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

lördag 9 november 2013

En lååååång vecka



Ja, det har verkligen varit en lång och tung vecka. Veckan började med en dunderförkylning och utvecklingssamtalsdag. Ingen bra kombination kan jag säga. Jag var på jobbet redan vid sju och halv åtta drog samtalen igång. Det sista samtalet var färdigt strax efter halv åtta på kvällen och då var jag helt slut, både fysiskt och mentalt. Det är tur att jag har såna underbara mentorselever och trevliga föräldrar. Resten av veckan har varit otroligt stressig på jobbet med tusen saker att göra och planera. Och av någon konstig anledning så händer det också en massa oväntade saker när man är som stressigast, jobbiga möten eller konflikter som måste redas ut. En ljusglimt denna vecka var i onsdags när jag äntligen fick träffa underbara Brysselkakan över en lunch. Jag har följt hennes blogg redan när hon bodde i Bryssel och när hon nu har flyttat hem till Sverige och bor alldeles runt hörnet var det dags att träffas irl. Och jag säger som henne; det klickade direkt. Vi pratade och skrattade och det kändes som om vi aldrig gjort annat. Jag hoppas verkligen på fler möten med denna fina donna. I torsdags hämtade jag ut mitt efterlängtade paket med lite smått och gott. Bilder på dess än så länge hemliga innehåll kommer imorgon. Idag har vi bara varit hemma och tagit det lugnt, fikat, läst och vilat. Oliver hade en kompis här på förmiddagen. Det behövdes efter denna stressiga och gråa, trista och regniga vecka. Nu är ljusen tända och en god lördagsmiddag med entrecote, ugnspotatis, rödvinssås och tomat- och löksallad väntar. Sen blir det soffhörnet och "Så mycket bättre".

Fina Brysselkakan


Bilder: bild 1 och 2
bild 3 privat (homeofthedragonfly.blogspot.com)

4 kommentarer:

  1. Men vilka fina ord om mig! Tack!
    Hoppas vi kan ses snart igen och prata vidare!
    Men du... den där bilden... Hur ser jag ut!!?? Hua...

    SvaraRadera
  2. Det låter som om du haft en tuff vecka men hoppas att helgen varit fin och att du haft möjlighet att samla ny kraft och energi inför kommande vecka!
    Stor kram och tack för alla fina ord du lämna hos mig <3

    SvaraRadera
  3. Åh så järligt med en lite ljusglimt i form av en bloggfika. Det är ngt speceillt med bloggvänner och när man får chansen att ses i IRL. Sååå kul!

    www.lifeinsingapore.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är fascinerande hur bra vänner man kan finna genom bloggen.

      Kram Linda

      Radera