Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

lördag 2 november 2013

Me and my boys




 Igår var min enda lediga dag detta höstlov och det blev en underbar dag tillsammans med mina killar som är mitt allt. Det är så fascinerande att höra att folk tror att man som lärare är ledig jämt. Efter en lugn förmiddag och Hilmers middagslur tog vi bussen ner på stan. Därefter promenerade vi bort till Faktorimuseet och Faktotum. Där finns massor av spännande uppfinningar att upptäcka och testa. Nere i maskinhallen finns alla gamla ångmaskiner att titta på. När killarna lekt sig trötta gick vi till Stadsbiblioteket och fikade i deras mysiga cafeteria. På vägen hemåt stannade vi till på Panduro och köpte lite mer akrylfärg och en duk. Oliver och jag har nya målarprojekt på g. Vi stannade till hemma hos mamma där Oliver och Hilmer fick hänga medan jag var och klippte mig och färgade håret. Kvällen avslutades med lite vin, kex och piri piri och limebrie och Idol.

Spännande att åka buss
Oliver testar traktorn
Tågbanan är spännande
Mina killar!
Fika
 Egentid hos fina Emelie
Bilder: Privata (homeofthedragonfly.blogspot.com)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar