Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

lördag 2 november 2013

Thirty something


 Så var det dags igen. Att lägga ännu ett år till räkningen. Idag är det 37 år sen jag kom till världen. 37 år? Jag som inte känner mig en dag över 22. Jag blev väckt med sång och presenter av mina killar. Sen var det dags att röja och baka och förbereda för kalas. På eftermiddagen kom familj och släkt och jag blev ordentligt firad och åt alldeles för mycket sött. Fina svärmor hade med sig sin smarriga kladdkaka med vispgrädde och hallon till och sina goda sirapskakor. Plus allt annat sött som fanns på bordet. Jag fick massor av fina presenter, allt från pengar, böcker, skönhetsprodukter, fin glasvas, bubbel, raggsockor, brödrost mm. Tyvärr har jag nog dragit på mig Hilmers förkylningen så nu ligger jag nerbäddad under täcket i soffan, iproppad ipren och väntar på att "Så mycket bättre" ska börja.

Fina presenter

2 kommentarer: