Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

fredag 29 november 2013

Fredagsmys

Julpyntat på gågatan utanför jobbet. 
Har mitt arbetsrum strax ovanför Å:et.
 
Äntligen fredag. Det har varit galet mycket sista veckorna, därav frånvaron på bloggen. Det kanske inte var den smartaste idén att välja att plugga heltid när man samtidigt jobbar heltid och har två barn och hus att ta hand om. Men galet kul är det i alla fall. Statsvetenskap är roligt och intressant. Kursen jag läser nu handlar om Politiska system i jämförande perspektiv. Nyttigt och lärorikt att få sätta vårt politiska system i jämförande perspektiv med andra länder. Pm:et kom in sju minuter innan deadline i torsdags. På tisdag väntar seminarium via webben och på onsdag kommer hemtentan ut. Det roliga med att läsa på distans är att man träffar på alla möjliga sorters människor. I kursen läser jag bland annat med en tjej som bor i Barcelona och brukar sitta på sin takterass och surfa på grannens internet när vi har seminarier. En annan är Johan som är i 40-års åldern och jobbar som volontär i Burma. Han har det riktigt varmt och skönt nu. Det är underbart med helg nu, det behövs verkligen. Jag är i alla fall skapligt ikapp på jobbet med rättning och planering. Ska strax slå upp ett glas rött och bänka mig framför På Spåret. Jag vet att det är lite pensionärsvarning men jag gillar det. Hoppas ni alla får en skön fredagskväll!

Lite myspys


Bilder: Privata (homeofthedragonfly.blogspot.com)

1 kommentar:

  1. På spåret är inte pensionärsvarning! Låter som du har fullt upp och jag antar att Västerås blir svårt att klämma in nästa vecka. Helt OK men jag kräver att du är moraliskt stöd när jag ska ha en ny mobil i veckan ;-)

    SvaraRadera