Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

söndag 3 november 2013

Söndag


Oliver målar

Redan igår kväll kände jag mig hängig och i morse när jag vaknade hade jag ont i kroppen, ont i halsen och ont i öronen. Efter frukost och dusch blev det till att hoppa i myskläderna och inse att det skulle bli en lugn dag hemma istället för den planerade turen till IKEA med vännerna. Hela dagen har jag hinkat te med honung i och legat under en filt i soffan. På förmiddagen när jag fortfarande kände mig hyfsat pigg så bestämde jag och Oliver oss för att ta fram målardukar och akrylfärger och skapa lite konst. Det är otroligt roligt att måla, det är bara synd att det inte blir så ofta. Oliver verkar ha ärvt mitt intresse vilket är väldigt skoj. På eftermiddagen slängde jag ihop Nigellas lammgryta med pasta, färsk oregano och fetaost i som fick putra på spisen i två timmar medan vi tittade på Harry Potter. Jag har skrivit några F-varningar och laddat med mer te. Tänke läsa lite i min födelsedagsbok jag fick av mamma och bröderna igår innan skönhetssömnen väntar. Jag håller alla fingrar och tår och hoppas att jag är piggare när jag vaknar imorgon bitti. På morgondagens schema står utvecklingssamtal med mina mentorselever från halv åtta på morgonen till halv åtta på kvällen så jag behöver all energi jag kan få.

Nigellas lammgryta

1 kommentar:

  1. Oj då... Krya på dig nu. Jag hoppas jag klarar mig men efter jobbat nära två superfökylda hela helgen... Ja, det är väl bara att hålla tummarna!

    SvaraRadera