Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

söndag 11 maj 2014

In between


In between. Så känns det just nu. Och det är jobbigt, en berg och dalbana av känslor. Trots att man vet att man gör rätt så är det fruktansvärt jobbigt. Mitt i stormen kan jag ändå säga att det inte var ett förhastat beslut, utan något som växt fram under väldigt lång tid. Men med två barn och hus så är det inte lätt att bestämma sig och komma fram till en punkt där det är dags att gå åt varsitt håll. Det känns som att kasta sig ut från ett stup och inte veta var man ska landa. Det blir inte lättare med en massa bitterhet och sorg och att människor runt omkring ska tycka en massa. Jag vet inte vad som väntar runt hörnet men jag hoppas och tror att det kommer att bli bra. Vi har två fantastiska barn som jag älskar över allt annat, jag har familj och vänner som bryr sig och stöttar. Idag hade vi första visningen av huset och imorgon är nästa. Jag kommer att sakna den här oasen och närheten till skogen. Det känns så omoget att gråta över ett hus och känna sorg över att behöva skiljas från det. Det kommer att bli bra. Men just nu känner jag mig in between.

BLACKMASK




10 kommentarer:

  1. *kramar om*
    Ett uppbrott är aldrig lätt eller smärtfritt, men det blir, precis som du skriver, bättre sedan. Det är för er allas bästa - strunta i vad andra tycker och tänker. Huvudsaken är att ni vet och känner <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är absolut inte lätt. Långt ifrån. Tack för dina värmande ord!

      Kram Linda

      Radera
  2. Bara du kan se till att du mår bra. Vad andra tycker om det är inte intressant, lyssna på dig själv!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vet. Tyvärr är det lätt att ta åt sig av andras ord.

      Kram Linda

      Radera
  3. Hej!

    Tusen tack för kommentar på min blogg!
    Känner starkt att jag gillar din blogg! OCH ja, du ska se att allt blir BRA!!
    Länkar upp dig hos mig direkt så jag inte missar dina inlägg.
    Kramar från Annika i DC

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma Annika! Ja, det blir nog bra till slut. Det jobbiga är bara att ta sig igenom det.

      Kram Linda

      Radera
  4. OJojoj, det låter tungt. Stora kramar till dig och jag har är övertygad om att om man följer sitt hjärta så kommer det bli bra till slut. Riktigt modigt av dig att våga följa ditt!

    www.lifeinsinagpore.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är inte alltid lätt att veta vad som är rätt. Just nu känner jag mig inte särskilt modig men det blir nog bra till slut.

      Kram Linda

      Radera
  5. Hej Linda!
    Så tufft med en skilsmässa. Förstår att det är en berg och dalbana utan dess like. Jag hejar på dig och skickar en styrkehälsning från Skåne.
    Och visst kan man gråta över ett hus, inte det minsta konstigt!
    Sköt om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina värmande ord Anna. Ja, just nu är det mycket tårar över både huset och trädgården. Min alldeles egna lugna oas. Det kommer att bli bra till slut men det är också viktigt att tillåta sig själv att sörja, även de mest banala sakerna.

      Kram Linda

      Radera