Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

lördag 21 juni 2014

Minnen...

Hej då Sverige, nu drar vi

För ungefär ett år sen fick jag och min vän och kollega Anna F ett sådant där infall. Vi satt på ett fik och det var två veckor kvar innan vi skulle börja jobba efter sommaren. Under en kopp kaffe bestämde vi och bokade fyra dagar i Trapani på Sicilien. Flyg med Ryanair och tre nätter på Hotel Baia dei Mulini. När resan var bokad upptäckte vi att mitt pass gått ut för två år sen (så ofta reser jag). Vi fick tokköra till Västerås och jag kom undan med blotta förskräckelsen och hann precis få mitt nya pass. Det blev fyra underbara dagar på en sagolikt vacker plats. Mycket sol och bad, umgänge med ett trevligt par från Malta, några amerikanska killar från US Airforce (det blev intressanta diskussioner om amerikansk kontra svensk utrikespolitik), massor med god mat, en mysig kväll i gamla stan i Trapani, lite shopping och en båttur ut till Isola di Favignana och Isola di Levante som bjöd på turkost kristallklart vatten och vacker natur. Jag skulle verkligen vilja åka tillbaka och upptäcka mer av Trapani och resten av Sicilien. Ända sedan Kommisarie Moltalbano började gå på tv har jag haft en förkärlek till denna italienska ö.

Pasta alla Norma
Hotel Baia dei Mulini by night
Sol och bad



Gamla stan




Isola di Favignana
Isola de Levante
Isola di Marettimo som vi bara såg på håll
Kristallklart vatten som vi badade i







Bilder: Privata (homofthedragonfly.blogspot.com)

2 kommentarer:

  1. Hej Linda!
    Underbara foton! Vilken resa ni var på! Vi har pratat här hemma om att vi vill åka till Sicilien ngn gång! Ser så mysigt ut och jag gillar öar:-) Har också sett Montalbano och fallit för ön! God italiensk mat är heller aldrig fel!
    Tack för detta härliga inlägg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ja, Sicilien är verkligen underbart och den italienska maten går inte av för hackor. Montalbano är ju sååå bra. Hoppas SVT sänder det i sommar också.

    Kram Linda

    SvaraRadera