Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

tisdag 17 juni 2014

Snart så...




Idag. Och imorgon. Och sen så. Sen är det en välbehövlig och välförtjänt semester. Jag är så trött, så fruktansvärt trött. Både fysiskt och psykiskt. Det har varit ett tufft år, både privat och på jobbet. Och det märks. Energiförrådet är helt tomt. Nada. Inget kvar. Idag är det det sista kvar att göra på jobbet. Knyta ihop säcken. Sjukamp för personalen efter lunch och sen middag ikväll. Jag har faktiskt tackat nej till middagen. Jag lyssnar på kropp och knopp och de säger att de inte vill. Imorgon är det städning som gäller. Hela skolan ska snyggas till. Det ska rensas och kastas och fejas. Och mitt skrivbord, jag säger bara ahhhhhhh. Samma visa varje år. Jag brukar skylla på att jag har ett organiserat kaos. Men nu har den organiserade biten försvunnit och kaoset har tagit över.

Min arbetsplats just nu

Barnen är i Julita hos farmor och farfar och njuter av sitt sommarlov. Åh, vad jag saknar dem. Det är jobbigt att vara ifrån dem men det är väl bara att vänja sig eftersom vi kommer att köra varannan vecka efter flytten. Det är nog största sorgen i den här separationen, att inte få vara med mina barn heltid. På midsommarafton åker vi ut till Julita och sluter upp med barnen och firar tillsammans med svärföräldrarna. Jag hoppas på fint väder, blommor i håret och mycket sill och potatis. Helgen ska ägnas åt packning och målning av ett bord. Inte långt kvar alls till flytten nu och ett nytt kapitel i livet.


4 kommentarer:

  1. Inte så konstigt att all ork och kraft är slut, du har haft och har det tufft men det kan bara bli bättre nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan bara bli bättre.

      Kram Linda

      Radera
  2. God morgon!
    Skickar en hejar-på-dig hälsning från Skåne! Så klokt att lyssna på dig själv när orken tryter. Stora förändringar tar tid och ork att ta sig igenom.
    Hur går det med boken? Såg att du läser "Drömbokhandeln". Den var bitvis genialisk men bitvis rätt seg att läsa tyckte jag.
    Trevlig midsommar!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja, förändringarna tar på krafterna och jag är inte alltid så bra på att lyssna på mig själv men jag börjar bli bättre på det.
      Jag håller med om boken, både seg men bitvis riktigt bra. Kommer på mig själv med att tycka att den är ganska konstig och annorlunda. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag tycker den är bra eller inte. Trevlig midsommar på dig också!

      Kram Linda

      Radera