Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

lördag 12 april 2014

När livet kommer emellan

Nya blommorna

Usch, nu har jag varit så där dålig på att skriva igen. Jag har helt enkelt inte orkat. Livet har kommit emellan. Det har varit en intensiv period och fullt upp både hemma och på jobbet. Nu är våren riktigt på g i alla fall, även om vi haft en hel del skurar och snålblåst. Några fina dagar har det blivit i alla fall. Rådjuren har varit framme och massakrerat mina penseér, puts väck. Nya blommor är inhandlade och planterade i krukorna och nu tar jag in dem på natten. Vi får se hur länge de får vara ifred. På jobbet har det varit en intensiv period med omdömesskrivning och utvecklingssamtal men i onsdags fick vi en liten andningspaus då vi hade utbildningsdag hela dagen. Alla sex gymnasieskolor som tillhör Stadsmissionen träffades på Elite Hotel här i stan för att lära känna varandra, prata framtidsvision och utbildningskoncept. Det blev en lång men intressant och givande dag som avslutades med middag och dans på kvällen.
Idag har Hilmer och jag varit och fikat hos min halvfaster. Min andra faster var också där. Det är lite kul när vi är i nästan samma ålder. Det var skönt att bara få mumsa gott fika och prata skit. Tog en långpromenad hem i solen och passade på att plocka lite vitsippor. Nästa vecka är det påsklov här. Jag ska eventuellt jobba några timmar på måndag och sen ska jag på kurs tisdag och onsdag och lära mig mer om EU. Det ska bli jätteintressant. Men sen blir det lite långledig då jag bara ska vara med mina barn, äta påskmat och förhoppningsvis njuta av solsken och värme.

Foto: En av höjdpunkterna under gårdagens konferens med grillska gymnasiet.
Utbildning hela dagen lång

Magnolian i Stadsparken börjar slå ut

Några vitsippor fick följa med hem

Bilder: Privata (homeofthedragonfly.blogspot.com)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar