Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

måndag 21 april 2014

La famiglia

Hilmer, Ville och Tindra

Vilken underbar ledighet det har varit. Snacka om vitaminboost och energipåfyllning. Sol, värme, familj, vänner och god mat. Kan det bli bättre!?! Idag så har Hilmer och jag tillbringat dagen med min mamma, moster, kusin och kusindotter. Vi började på min farmors balkong där vi alla bjöds på fika. Det är alltid lika mysigt hos min farmor. Hon är världens goaste och mest omtänksamma person. När vi fikat färdigt gick vi till Stadsparken och lekparken där. Hilmer hade turen att möta sin gamla dagiskompis Ville, som tyvärr bytt dagis. Det är fascinerande att se hur mycket killarna tycker om varandra. Det strålade om dem och som de lekte. Hilmers kusin Elsa och dagiskompis Inez hann också med att komma dit. Tre timmar var vi där innan vi gick över stan tillbaka till mamma. Jag passade på att springa in och köpa nya gympadojor åt Hilmer då hans gamla blivit för trånga. Vi hann också med en sen lunch åt hos mamma innan vi promenerade hemåt och mina släktingar styrde kosan hem till Värmland igen. Den här ledigheten har varit välbehövlig både fysiskt och mentalt och det känns som om batterierna är laddade igen. Det är skönt med en extra dag ledigt särskilt eftersom jag ska jobba hela lördagen. Då kommer vi att ha vårt avslutningsevenemang för insamlingen till Panzi-sjukhuset i Kongo. Jag hoppas verkligen vi når vårt insamlingsmål på 50.000 kronor. Jag ska strax ut och springa och sen väntar grill med familjen innan det är dags för att förbereda sig inför vardagen igen.



Stjärnmagnolian blommar

Nya skor

Bilder: Privata (homeofthedragonfly.blogspot.com)

2 kommentarer:

  1. Ser ut som en ljuvlig dag!

    www.lifeinsingapore.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var alldeles underbart. Tyvärr har kylan återvänt igen.

      Kram Linda

      Radera