Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

tisdag 15 april 2014

Yoga





Som jag skrev i förra inlägget så har det varit en intensiv period både hemma och på jobbet vilket gjort att energinivån legat på minus. När jag kommer in i såna perioder är jag väldigt dålig på att prioritera träning trots att det kanske är då man behöver den som allra mest för att samla energi. Löpningen har blivit lidande och det har bara blivit några få promenader. Igår kväll fick jag nog av latmasken och tog upp en gammal favorit, nämligen yogan. Jag har både gått i yogaklasser genom åren men också kört hemma med hjälp av en dvd och appar på telefonen. Så igår kväll blev det ett yogapass framför spisen på köksmattan medan maten kokade. Det var underbart skönt men ack så stel jag var. Jag säger bara hjälp! Det är bara att inse att åldern börjar komma ikapp en. Jag måste erkänna att det känns i kroppen idag. Nu får det vara slut på soffhänget och istället prioritera löpning och yoga, min stackars gamla kropp behöver det.

Sitter på jobbet och betar av rättningshögen. Efter lunch ska jag bege mig till hufvudstaden och lära mig mer om EU och hur Sverige arbetar med EU-frågor. Det ska bli väldigt intressant. Vem vet, någon gång i framtiden kanske jag sadlar om...





Bilder: www.weheartit.com

2 kommentarer:

  1. Den bästa träningen är den som blir av, även om det bara är en kort session. Lätt att prioritera bort när livet tar alltför mycket tid i anspråk, men skönt när man får en liten stund för sig själv och sin kropp.
    Hoppas att du går en lugnare period till mötes och får en fin påsk.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vet att det är så. Både kropp och själ behöver den där stunden för återhämtning och energipåfyllning. Tyvärr så gör jag nog inte det. Förändringens vindar blåser och det kommer nog bli tufft att ta sig igenom dem. Men det blir nog bra när allt är klart. Glad Påsk till dig också!

      Kram Linda

      Radera