Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

torsdag 17 april 2014

Premiär

Foto: Parken Zoo

Foto: I Parken Zoo med mina killar. Glasspaus ❤️️
Glasspaus

På påsklovets första gemensamma lediga dag (jag har ju jobbat mån-ons) så tog jag med killarna till Parken Zoo. Att ha en "egen" djurpark på hemmaplan är en enorm lyx och då vi brukar köpa årskort både till djurparken och utomhusbadet så brukar det bli en hel del besök där under sommarmånaderna. Men idag var det alltså årspremiär då de har öppet några dagar nu i påsk innan den stora premiäröppningen 1:a maj. Trots att det blåste en hel del värmde solen gott. Det var en hel del folk som hittat hit. Det märktes att det var lite smygöppning då man fortfarande håller på och arbetar och iordningställer på sina håll i djurparken. Men de flesta djuren var ute och vi såg allt från surikater, tigrar, apor, kapibarer, kubakrokodiler, kängurur, flamingos, pirayor till präriehundar. Vi passade också på att titta på Dinosaurieutställningen, hoppa studsmatta, åka rutschkana och naturligtvis blev det en glasspaus. Hilmer var helt utmattad efter besöket och somnade på vägen hem.

Foto: Mina favoriter
Surikater. Mina favoriter.

Foto

Foto

Foto: Pirayor

Bilder: Privata (Homeofthedragonfly.blogspot.com)

2 kommentarer:

  1. Oh vad roligt! Härligt med tid med de små!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skönt att få den tiden. Glad Påsk!

      Kram Linda

      Radera