Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

torsdag 22 januari 2015

Sjuk liten lillskrutt

Sjuk liten lillskrutt
Vinterlandskap

I söndags var det en hängig liten lillkille som kom med storebror efter pappavecka. Och mycket riktigt kom febern som ett brev på posten på söndagsnatten. Feber, förkylning, hosta och blåsor på tungan och i halsen har inneburit vabb hela veckan. Lillskrutt har varit jättehängig. Samtidigt har både internet och tv inte funkat efter leverantörsbyte (Bredbandsbolaget har tagit över Tele2). Vi har fått surfa via min mobil vilket inte är billigt men vad gör man inte för att lillskrutt ska få titta på film när han är sjuk. Det har varit stressande då jag inte heller kunnat jobba hemifrån. Sent igår kväll kom både internet och tv tillbaka så idag har jag försökt beta av lite rättning. Igår kväll ville jag bara dra täcket över huvudet, jag var så fruktansvärt trött och totalt slut på tålamod. Sådana här gånger är det jobbigt att vara ensam, att inte ha någon som avlastar. Men visst har vi haft det mysigt också och tittat på film, läst, spelat spel och bakat emellan febertopparna. Jag hoppas Hilmer är tillräckligt pigg så att han kan gå till dagis imorgon. Jag har också passat på att sy lite. Max och Rebecca har bett mig att byta tyg på en gammal babysitter som både Oliver och Hilmer har haft. Det ser ut att bli bra, ska bara få ihop det också :-) Det är så otroligt roligt att sy, tyvärr blir det inte så ofta nu för tiden. Ikväll ska jag testa ett nytt recept på en fiskgryta. Det ska bli spännande, hoppas det blir gott. Här vräker snön ner och har gjort det i två dygn nu. Nu har vi ett vackert vinterlandskap utanför dörren. 

Babysitter original
Jag sprättade bort de gamla delarna
Klippt ut de nya delarna

Man börjar se hur det ska bli

Bilder: Privata (homeofthedragonfly.blogspot.com)

2 kommentarer:

  1. Hej Linda!
    Du kan sannerligen sy och pyssla, så fin babysittern blev!
    Sjukt barn och ingen tv eller internet, puh. Förstår att det var en aning irriterande minst sagt. Särskilt om man dessutom ska försöka få till lite jobbande också.

    Så kul att du läser Majgull Axelssons senaste! Vad tycker du om den? Eller just börjat? Läst ngt av henne innan? jag "upptäckte" hennes böcker för ngt år sedan och slukade några på rad, helt fast i hennes skrivsätt. Den senaste ska vara väldigt stark om jag minns rätt, tufft tema.

    Sköt om dig! Hoppas ni får friska kommande dagar!
    Kram Anna

    Ps. Äntligen har jag lagt till din blogg i min läslista, trodde jag gjort det innan men icke..!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack! Ja, den blev bra till slut, babysittern även om det var lite pillrigt att få ihop det. Jag har inte läst något av Majgull Axelsson innan. Vi läser den här till bokklubben som är på torsdag. Den är så otroligt bra och gripande, kan knappt slita mig ifrån den. Nu är Hilmer pigg men jag har blivit snorig. Äter apelsin och dricker te med honung och hoppas på att det är snabbt övergående. Hoppas ni har en mysig helg!

      Kram Linda

      Radera