Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

torsdag 1 januari 2015

2015

Hello January 2015

Jaha, så var 2014 till ända och ett nytt år har börjat. 2014 var ett år av stora prövningar, året då mitt liv vändes upp och ner. Året då jag tog mod till mig, litade på min magkänsla och kastade mig ut. Jag fixade allt jag inte trodde var möjligt. Att bryta upp från en 14 år lång relation, att ta farväl av mitt älskade hus och skapa mig ett nytt hem i nya lägenheten åt mig och killarna. Att lotsa dem igenom allt det svåra, att förklara, att finnas där och ge dem en trygg punkt. Visst har jag gråtit, legat i fosterställning med Hilmers snuttefilt, tvivlat och undrat hur jag ska orka. Men tack vare lite jävlar anamma, en tilltro till min egen förmåga och stöd från familj och vänner så har jag fixat det. Jag känner mig starkare än på länge och har en inre ro som känns underbar. Jag tänker inte titta tillbaka utan bara framåt. Jag tror att 2015 kommer att bli magiskt.

Nyårsprinsessor

Nyårsafton firades tillsammans med min äldsta lillebror Linus, min svägerska Marika (som är höggravid) och min underbara brorsdotter Elsa. Till förrätt åt vi ugnsgratinerad hummer med champinjonstuvning, till varmrätt serverades det helstekt fläskfilé, potatispuré, rödvinssås, bearnaisesås och grillad sparris och till efterrätt hade Marika gjort vit choklad-mousse och jordgubbsröra. Vi lagade maten tillsammans, sippade på ett glas rött och pratade. Elsa och jag pysslade och spelade spel. Vid tolvslaget skålade vi i Pommac och tittade på fyrverkerierna. Det var en mysig och skön kväll och det enda som saknades var min killar men Oliver ringde och önskade gott nytt år.


Marika & Elsa

Årets första dag har varit lugn. En skön sovmorgon följdes av en långpromenad på två timmar med mamma och moster Inger. Resten av dagen har tillbringats i soffan, tittat på Ivanhoe, läst min bok och kollat på fotboll. Lillebror Max och hans Rebecca kom förbi på en kaffe. Imorgon ska jag jobba lite och skriva på min uppsats men det gör jag hemifrån så jag kan skrota omkring i min pyjamas hela dagen.

Promenad med mamma och moster I




Bild 1: www.weheartit.com
Bild 2-8: Privata (homeofthedragonfly.blogspot.com)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar