Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

söndag 11 januari 2015

Veckan som gått



Tillbaka till vardagen igen och jag måste erkänna att det är skönt. Vardagsrutiner. Men det var också skönt att starta med en kortvecka. Oliver och jag passade på att gå på bio i tisdags när vi var lediga och såg Pingvinerna från Madagaskar. Den var jätterolig och vi skrattade en hel del. Barnen är tillbaka på dagis och i skolan och jag har börjat jobba igen. Det var kul att träffa kollegor och elever igen och jag känner mig taggad för en ny termin. Studierna i Statsvetenskap II ska avslutas och just nu tokskriver jag på min B-uppsats som ska vara inlämnad imorgon eftermiddag. Jag hoppas att jag blir godkänd på den så att jag kan lägga studierna bakom mig. I vår har jag bestämt mig för ett studieuppehåll, det blev lite för mycket att jobba heltid och plugga heltid. Min kropp och min knopp behöver vila. Nu blir det enbart fokus på jobb och mina killar. I går åkte julen ut. Adventsljusstakar, tomtar och gran och nu ser vi istället fram emot en annalkande vår (även om det lär dröja ett tag). Igår tog jag med mig killarna till Stadsmuseet och deras nya del "Lilla Stadsmuseet" som de har byggt upp. Det var jättemysigt och mycket spännande att leka med. Hilmer älskade det. Vi hade också tur att de hade ångmaskinskörning när vi var där vilket Oliver gillade allra mest. Efteråt gick vi hem till mamma och Olle och fikade innan vi kämpade oss hemåt i snöstormen. Det absolut bästa denna vecka är dock att jag har blivit faster igen till en liten flicka. Elsa har fått en lillasyster som ska heta Lykke.

På bio

Lilla Stadsmuseet



Ut med julen...
Lilla Lykke

Bilder: Privata (homeofthedragonfly.blogspot.com)

4 kommentarer:

  1. Söt bebis! Sånt kan man inte annat än bli glad av!
    Och tror du tagit rätt beslut att inte plugga i vår, jobba och vara mamma räcker nog!
    Hur ser det ut på fredag? Sms:ade dig tidigare i veckan om det.

    SvaraRadera
  2. Trevligt allting. Ja, det är skönt när julen åker ut. Skönt med vardag igen.
    Kul med bio.
    OCH underbart med ny liten brorsdotter!!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, konstigt nog så är det faktiskt skönt med vardag igen. Hon är så söt, lilla Lykke. Min andra lillebror och hans flickvän väntar sitt första barn här i slutet av januari så snart blir jag faster igen

      Kram Linda

      Radera