Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

torsdag 20 mars 2014

Fyrtio nyanser av grått

Vinterlandskap

Jag vet att det bara är mars och att jag borde vara beredd. Vår, vinter, vår men nej nu är det vinter igen. Men jag lär mig aldrig och jag blir alltid lika besviken. Jag hade välkomnat våren och hoppats att den var här för att stanna. Men inte. Plötsligt när man vaknar så möts man av ett vinterlandskap igen. Och ärligt, jag är ingen vintermänniska. Jag avskyr vintern. Min kära kollega Danne som precis som jag har svårt att acceptera detta konstaterade i morse att ja, nu är det fyrtio nyanser av grått. Inte ens solen orkar titta fram. Man får göra vad man kan får att pigga upp sig, tända lite ljus, köpa fina blommor och massor av kaffe för att hålla sig pigg. Nu har de lovat sol och tio grader till helgen så förhoppningsvis så återkommer våren igen. Tyvärr tror jag att mina penseér på trappen har frusit ihjäl så det blir nog till att skaffa nya. Just nu skulle jag göra vad som helst för lite sol och värme...


Mina penséer är nog döda nu
Lite färgglada blommor för att pigga upp



2 kommentarer:

  1. Penséerna tål nog detta, i Bryssel är det vinterblommor som planteras ut på hösten och de överlever vintern. Så ge inte upp, både du och blommorna får snart sol och värme!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Penseerna blev uppätna av rådjuren så nu är det nya blommor i krukorna :-)

      Kram Linda

      Radera