Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

onsdag 19 mars 2014

I´m not perfect



Jag blir så trött, ledsen och frustrerad. Jag är inte perfekt och jag gör inte alltid rätt. Jag har gjort massor av misstag och jag kommer säkerligen att göra många fler. Jag är den jag är, med fel och brister. Jag försöker så gott jag kan. Jag är varken bättre eller sämre än andra. Jag blir så trött, ledsen och frustrerad när andra människor hela tiden ska tycka till om vad jag gör och hur jag är. Jag har skrivit om det förut; kom gärna med råd och tips, men kom inte och säg åt mig hur jag ska leva mitt liv. Låt mig göra mina val. Sluta tyck en massa saker när ni inte har hela bakgrunden. I´m not perfect but I´m fuckin´trying...


4 kommentarer:

  1. Det var hårda ord! Hoppas verkligen inte jag bidrog till detta under lunchen idag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, absolut inte. Det var jättemysigt att träffa dig och som alltid fick du mig på bra humör.

      Kram Linda

      Radera
  2. Det kommer alltid att finnas de som "vet bättre" - de som gärna delar med sig av tankar och åsikter utan minsta tanke på konsekvenser. Många gånger handlar det bara om att hävda sig, ett behov av att känna sig bättre än någon annan. Ända sedan vi var barn har vi fått lära oss detta, ändå gör det fortfarande så ont varje gång. Men det är bara att bita ihop. Försök att låta det rinna av dig och tänk istället på hur fel de har - fokusera istället på allt det som är bra och de människor som sprider positiv energi.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket skitsnack! Du om ngn ska tänka på konsekvenser!

    SvaraRadera