Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

tisdag 31 december 2013

Happy new year! Buon anno nouvo! Gott nytt år!





Och så går vi emot ännu ett bokslut, ytterligare ett kapitel i livets bok är snart till ända. 2013 blir strax 2014. Jag måste erkänna att jag tycker att nyårsafton är lite överreklamerat och därför blir det ett lugnt firande i hemmets lugna vrå tillsammans med familjen. Förmiddagen ägnades åt utelek med lilleman och det kändes mer som vår i luften. En promenad och lite bus i lekparken, andas in lite frisk luft och bara njuta av lugnet. Annars har dagen spenderats i mjukisbyxor. Sovit lite middag efter tre tuffa nätter. Spelat lite Lego Indiana Jones med stora killen. Bokat äventyr för mig och Oliver till på torsdag och fredag. Snart väntar trerätters; ugnsgratinerad hummer med champinionsstuvning, potatisgratäng och oxfile samt pannacotta till efterrätt. Stora killen vill se fyrverkerierna så vi hoppas att vi håller oss vakna till midnatt. 

Hur ska vi summmera 2013 då? För att göra det hela kort så har det varit ett omtumlande år med många ups and downs. Det har varit tufft på det känslomässiga planet men det finns också många ljusglimtar. Med facit i hand så har det varit otroligt lärolikt och bidragit till att jag utvecklats på det personliga planet. Förra året gavs inga nyårslöften men i år tänker jag faktiskt göra det. Mina löften för 2014 är att ta tag i träningen igen. Jag har insett att jag måste göra det för att orka och må bra och kunna hämta energi. Jag ska också fortsätta att lyssna på min inre röst och magkänsla, fokusera på mina styrkor och arbeta med mina svagheter. Jag börjar inse vad som är viktigt för mig, vad jag vill ha i mitt liv. Jag ska också försöka leva mer i nuet och njuta av guldkornen. Så man kan väl sammanfatta 2014 som ett år där mycket fokus kommer att läggas på den inre resan. Jag ska också bli bättre på att prioritera det som jag mår bra av; kärlek till och umgänge med mina nära och kära där mina barn är prio nummer ett, fantastiska upplevelser, nya möten...


Tomorrow is the first blank page
of a 365 page book
Write a good one
- 2014- 



Bilder: www.weheartit.com

2 kommentarer:

  1. Både av din text ovan och dina bilder på instagram att döma, verkar ni ha haft en riktigt fin nyårsafton.
    Låter som sunda löften och fokus inför det nya året. Önskar dig och din familj allt gott.
    Kram

    SvaraRadera