Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

lördag 7 december 2013

Hej mitt vinterland



Stormen Sven kom och försvann lika snabbt. Lite blåst och en del snö, mer blev det inte här omkring. Med tanke på Svens framfart på andra ställen så kanske man ska säga tack och lov. Nu är det i alla fall vitt ute och rejält halt. Gjorde en vurpa på vägen hem från jobbet igår. Vinflaskorna i påsen klarade sig, mina knän däremot är lite blåslagna. Underbart skönt med helg. Nu är det bara nedräkning till ett efterlängtat jullov. Jobb och studier tar all tid just nu. Energinivån är riktigt låg. Jag känner att jag bara behöver få lite tid att landa, hinna andas och få krama mina barn riktigt hårt och länge. Jag funderar på en liten Stockholmsresa med barnen på lovet, sova på Af Chapman och lite muséer. Idag så är vi bara hemma på vår gata i skogen. Lillebror och lilla Elsa har varit här på fika. Det är roligt att se hur bra Hilmer och Elsa leker tillsammans, ett tag slogs de bara. Kusinkärlek! Oliver har en kompis här. Jag ska strax utfodra barnen med lite lunch, sen tar vi nog en promenad upp på berget och letar älgspår. Annars tänkte jag göra en pepparkaksdeg och sen djupdyka ner i hemtentan igen. Deadline är imorgon kväll 23.59. Jag har förvarnat Andreas om att imorgon så får han ta barnen, så att jag kan åka in till jobbet och skriva för att hinna få klart tentan i tid. Men först lite köttbullar och makaroner till barnen...



Bilder: www.weheartit.com

4 kommentarer:

  1. Här blåste det ganska ordentligt och mycket snö kom det också. Nu glashalt men vackert. I morgon väntas ännu mera...Hoppas bara att vi slipper blåsten denna gång.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd att snön försvunnit nu lagom till jul.

      Kram Linda

      Radera
  2. Härliga julbilder!

    www.lifeinsingapore.se

    SvaraRadera