Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

lördag 21 december 2013

Holiday break


 Lite julblommor
 Före klippning och färgning

Första dagen på  två veckors julledighet och det känns underbart. Det var med bara ångorna kvar som jag lyckades ta mig över mållinjen. Jag måste erkänna att jag aldrig tidigare känt mig så här trött och slutkörd. I torsdags hade vi julavslutning på jobbet där årets julfilm som personalen gjort visades till elevernas stora glädje. På kvällen hade vi julbord med personalen men jag gjorde en tidig sorti, den här gången blev det inga klackar i taket. Energin räckte inte riktigt till. Igår hade jag sista seminariet för året, EU och demokratiproblem. Intressant och tänkvärt. Det var underbart skönt att gå och lägga sig igår kväll med vetskapen om att två veckors ledighet låg framför en. I morse sov vi ända till halv nio hela familjen, detta händer inte ofta kan jag säga. Idag har det varit lite julklappsshopping, fika hos mamma, besök hos frissan för klippning och färgning och inhandling av gran. I morgon ska maten handlas och de sista julklapparna köpas. Och så granen förstås, den måste få sina fina skrud. Det är otroligt mysigt med alla julförberedelser. Eftersom vi skurit ner på köphysterin och bara köper julklappar åt barnen och hjälps åt med julmaten känner jag mig inte alls stressad. Det viktigaste är att få vara med nära och kära.




Bild 1-2: Privata (Homeofthedragonfly.blogspot.com)
Bild 3-5: www.weheartit.com

1 kommentar:

  1. Ja, äntligen är du ledig! Kollade er film och tydligen borstar du tänderna på jobbet ;-)
    Snart dyker T och alla tre sönerna upp här. Och A:s bil. Sedan blir det familjemys i många dagar!

    SvaraRadera