Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

söndag 26 oktober 2014

A busy week...


 Studier

Eller egentligen har det varit riktigt stressigt de senaste två veckorna med kulmen denna vecka. Först individuella samtal med alla elever i alla kurser, ca 160 stycken. Mycket att rätta, seminarieuppgift som skulle in och ett seminarium att genomföra. Denna vecka har jag haft utvecklingssamtal varje dag utöver ordinarie undervisning och planering och rättning. I fredags var jag dessutom iväg med en kollega och två elever och marknadsförde skolan på en högstadieskola här i stan. Jag kan säga att jag var ganska slak och tömd på energi i fredags eftermiddag. Men de senaste två veckornas maratonlopp kröntes med en jättetrevlig afterwork med världens bästa kollegor. Dessutom dök två gamla kollegor som slutade hos oss i våras upp, vilket var jätteroligt. Det blev en härlig kväll med mycket prat och skratt och precis vad vi behövde efter denna intensiva period. Helgen har gått i vilans tecken. Jag har bara tagit det lugnt och kopplat av. Vilat, läst och umgåtts med mamma och bröderna. Nu står kalopsen och puttrar på spisen och ikväll kommer äntligen mina killar hem igen. Jag känner mig halv utan dem och undrar om jag någonsin kommer att vänja mig vid att inte få ha dem hos mig hela tiden. Nästa vecka är det lov hos oss. Jag jobbar måndag och tisdag men sen kompar jag ut onsdag, torsdag och fredag och tänker bara umgås med mina barn. På fredag åker jag och Oliver till Stockholm för lite egentid och mys. Vi ska gå på muséer, bo på hotel och bada pool.Men först ska jag njuta av resten av denna sköna söndag.

Lite marknadsföring
 After work med bästa kollegorna
Mina underbara kollegor Linda, Annalena och Danne
Peter och Sofie
 Jag och Jonas
Ljusspel
 Jimmi och Ingvar

2 kommentarer:

  1. Såg bilderna på insta! Vad roligt att kvällen var så lyckad!!
    En skön vecka verkar det bli för dig också. Härligt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en jättemysig kväll. Skönt att få koppla av och prata och skratta lite.

      Kram Linda

      Radera