Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

söndag 5 oktober 2014

My favourite part of the year...





Hösten. Min tid. Hösten har alltid varit min årstid. Det är då jag mår som bäst. Jag älskar färgerna, krispigheten i luften, att få tända ljus, plocka fram filtarna, krypa upp i soffhörnet med en kopp te och en bra bok. Jag kan komma på mig själv med att oförklarligt le. Jag gillar till och med mörkret och regnet som smattrar mot rutan. Men allra bäst är förstås de där soliga, klara höstdagarna när naturen är som en färgpalett. Få dra på sig gummistövlarna och bege sig ut i skogen, njuta av naturen och krispigheten. Hösten...

 Gummistövlar
 Regn


Tända ljus
En kopp te


 En bra bok att läsa

4 kommentarer:

  1. Jo, hösten, när den är som nu, är fin. Klar luft, färger och ljummet när solen kikar fram. Men resten, regn, grått, mörker och sedan vintern... Nej tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar inte heller vintern. November brukar funka då vi har en massa födelsedagar. December är också åkej med advent och allt pyssel inför jul. Det är efter nyår den tunga smällen kommer. Usch för januari, februari och mars. De är värst.

      Kram Linda

      Radera
  2. Hej Linda! Jag inspireras av din höstkänsla! Hösten har sannerligen börjat underbart, så mkt sol. Inte minst denna helg!
    Kul att du odlat en del i sommar du med, så härligt att kunna skörda sitt eget!
    Önskar dig en fin kommande vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst har det varit underbart väder. Tack detsamma!

      Kram Linda

      Radera