Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

söndag 5 oktober 2014

A sunday in the park



Idag har vi tillbringat ett par timmar utomhus i solskenet. Plockat löv, pinnar, ekollon och kottar som man kan pyssla med. Tittat på ekorrar och nötskrikor. Gömt oss för hundar (Oliver är hundrädd). Tränat i utegymmet. Bestigit berg. Suttit i solskenet och filosoferat. Underbara höst! Ett perfekt avslut på en mysig vecka. Nu har killarna åkt för pappavecka och det är tyst och tomt igen. Har svårt att vänja mig. Ska krypa ner och läsa färdigt Maria Svelands "Systrar och bröder", det är dags för bokklubb på tisdag. Den här gången ska vi vara hemma hos mig. Önskar er en härlig vecka!










Bilder: Privata (www.homeofthedragonfly.blogspot.com)

2 kommentarer:

  1. Jag har precis läst ut Systrar och Bröder! Hur gillade du den?
    Jag tyckte den var bra. Men också väldigt otäck på så många plan. Ville inte läsa den då jag var ensam på nätterna då min man reste för ngn vecka sen. Men, jag tycker MS är så bra på att beskriva känslolägen och jobbiga situationer. Har läst andra böcker av henne, och gillat den alla. Sedan ville jag egentligen ha svar på mer än man fick i boken. Nyfiken på vad du tycker om den...? Kram!!

    SvaraRadera
  2. Hej Annika! Jag gillade boken väldigt mycket. Den var gripande och jag ville bara läsa vidare och få veta mer. Ja, det var en hel del lösa trådar som man ville få svar på. Man ville veta hur det gick sen men jag funderade mycket över pappan. Vad hade han varit med om som fick honom att agera som han gjorde. Varför var han så känslokall. Sexuella övergrepp? Det är intressant hur hon skildrar hur man som personer kan uppleva samma sak på så olika sätt. Dey här var den första boken som jag har läst av henne men jag blir direkt sugen på att läsa fler. Någon du kan rekommendera?

    Kram Linda

    SvaraRadera