Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

lördag 14 februari 2015

La famiglia per sempre


Lite morgonyoga

Alla Hjärtans Dag

Idag unnade jag mig sovmorgon. Brukar passa på den veckan killarna är hos Andreas. Det är så skönt att det börjar bli ljusare ute, både på morgonen och på eftermiddagarna. Och fåglarna kvittrar så härligt ute nu. I morse körde jag mitt yogapass. Har kört nästan varje dag den här veckan. Har hittat ett bra pass som är 25 minuter långt. Perfekt start på dagen. Jag rev av veckans städning på förmiddagen innan moster G kom hit. Vi tog en promenad i det härliga vädret till Konstmuseet och tittade på Elisabeth Olsson Wallins utställning. Hennes mest kända utställning är den omdebatterade Ecce Homo från 1998 som fick mycket uppmärksamhet i pressen. I den här retroperspektiva utställningen har hon blickat tillbaka på sin karriär och valt ut verk som hon anser har varit viktiga för hennes konstnärskap. När man tittar på hennes verk kan man förstå att vissa av dem blivit hett omdebatterade. Att synliggöra orättvisor och arbeta med politiska budskap har gått som en röd tråd i hennes karriär.

Moster G


Den omtalade tavlan med kungen, Silvia och Camilla Henemark

Efter besöket på Konstmuseet gick vi hem till farmor som bjöd på våfflor. När vi var mätta och glada fortsatte vi hem till min lillebror Max och hans Rebecca som föra lördagen blev föräldrar till lilla Milo. Milo föddes nästan exakt en månad efter sin kusin Lykke och idag fick de träffas för första gången. Linus, Marika, Elsa, Lykke och mamma följde med till Max och Rebecca och fikade. Jag måste erkänna att jag redan har hunnit gosa med lilla Milo tre gånger den här veckan. Är man en stolt faster så är man! Nu blir det soffan och Melodifestivalen. Ikväll är en gammal elev med, Viktor som sjunger med Samir. Ska bli spännande att se.

Nyfödda kusinerna Milo och Lykke 

2 kommentarer:

  1. Fasen vad duktig du är som kommit igång med yogan, kan inte säga att jag gjort det. Tyvärr...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, känner mig riktigt duktig. Det är skönt men jag är stel och inte så smidig. Men det kommer väl så småningom.

      Kram Linda

      Radera