Home of the dragonfly

Home of the dragonfly

söndag 15 februari 2015

Söndagspromenad


Underbara och härliga söndag. Förmiddagen ägnades åt tvätten, rättning, planera veckomenyn och att handla. Men sen begav gav mig ut i solskenet och till mina gamla hemtrakter. Jag mötte upp Lena och sen tog vi en långpromenad i solen och avslutade med en fika hemma hos henne. Jag måste erkänna att idag var det lite jobbigt att se vårt gamla hus (Lena bor snett mitt emot) och allt det välkända. Jag saknar huset och naturen enormt mycket även om jag älskar lägenheten och det nya hem jag skapat. Men lite vemodigt var det allt. Det var skönt med frisk luft och att få prata och skratta tillsammans med en kär vän. Perfekt avslutning på den här veckan. Snart kommer killarna hit och sen väntar tre dagars jobb innan vi tar sportlov och myser tillsammans.


Långa backen upp till dagis
Dagis som ligger i skogsbrynet
Skidåkare på golfbanan
Golfbanan i vinterskrud


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar